/, Produktion/Statkraft får utmärkelse för bästa B2B varumärke

Statkraft får utmärkelse för bästa B2B varumärke

Statkraft vann kategorin bästa business-to-business (B2B) varumärke, under internationella Charge Energy Awards, som varje år hålls i Reykjavik. Charge Awards syftar till att uppmärksamma starka, innovativa varumärken inom energibranschen.

Juryn motiverar förstaplatsen med att ”på ytan kan det verka som om Statkraft erbjuder lite mer än vad andra kraftproducenter gör, men gräver man djupare ser man att företaget använder sin roll för att påverka och leverera det som kommande generationer förväntar sig av förnybara energilösningar.”

Den internationella panelen för Charge Awards menar att Statkrafts stolta rötter i vattenkraften, gör det möjligt för dem att vara en ledande röst i samtalen kring framtidens energilösningar. ”Kraft till framtidens möjligheter” är ett optimistiskt och framtidsorienterat uttalande, som är starkt förankrat i varumärket och inger förtroende och hopp hos Statkrafts intressentgrupper.

Per Rosenqvist, Managing Director på Statkraft Hydrogen Sweden AB, är glad över utmärkelsen från Charge Awards.

– Statkraft uppskattar verkligen denna utmärkelse och det visar på att det nedlagda arbetet med våra kunder och partners ger ett positivt resultat. Statkraft arbetar nu intensivt med att få vätgasprojekten snabbt realiserade, både i Sverige, Norden och i Europa.

Stort grattis Statkraft!

2020-10-02T16:05:01+00:002020-10-02|Energisystem, Produktion|